Mes mokomės ne tik iš vadovėlių, bet ir iš pačių vadovėlių autorių!
Gimnazijos biologijos mokytoja ekspertė Inga Viltrakienė ir istorijos mokytojas eskpertas Mindaugas Tamošaitis – moko iš vadovėlių, kuriuos parašė patys! Didžiuojamės!
Susipažinkime su jais iš arčiau.
● Kiek jau metų judu mokykloje?
Inga. Mokykloje jau dirbu 31 metus. Kito darbo ir neįsivaizduoju. Manau, kad čia – mano vieta.
Mindaugas. Mokykloje dirbu truputį daugiau nei 25 metus. Istorijos mokytoju pradėjau dirbti nuo trečio kurso, tuometinio Vilniaus pedagoginio universiteto skelbimų lentoje atsitiktinai išvydęs darbo skelbimą. Beje, mokytojo karjerą pradėjau kitoje mokykloje, bet tame pačiame pastate, kur dabar įsikūrusi Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazija.
● Koks yra geras mokytojas?
Inga. Į šį klausimą geriau atsakytų tikrieji vertintojai – mokiniai… Geras mokytojas – tai žmogus, turintis įgimtą gebėjimą dirbti su jaunimu, atrasti kelią į jų širdis, gebėti būti geru konsultantu, mokantis „užmotyvuoti“ mokinius. Ir dar daug, daug, daug visokių savybių turi turėti geras mokytojas.
Mindaugas. Reiklus pirmiausia pačiam sau, savo srities profesionalas, stengiantis būti objektyvus, nuolat tobulėjantis, nebijantis iššūkių, turintis humoro jausmą.
● Koks didžiausias Jūsų profesinis pasiekimas?
Inga. Manau, kad didžiausi mokytojo pasiekimai yra mokinių šimtukai! Mano geriausias kūrinys knyga ,,100 profesionalo patarimų prieš biologijos egzaminą“.
Mindaugas. Apginta istorijos srityje daktaro disertacija, įgyta istorijos eksperto kategorija (vos 28 metų amžiaus).
● O koks didžiausias neprofesinis pasiekimas?
Inga. Mėgstu piešti ir neblogai piešiu. Kol kas šį hobį esu atidėjusi į šoną. Tačiau ateityje žadu tapyti.
Mindaugas. Sukurta šeima, kurioje auga trys nuostabūs vaikai. Du iš jų mokosi Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazijoje. Trečioji atžala lanko darželį.
● Kiek vadovėlių iš viso esate parašę?
Inga. Rašau vadovėlius ir kuriu biologijos pratybų sąsiuvinių užduotis ir užduotis skaitmeniniu formatu. Iš viso jau esu parašiusi 9 mokymo priemones.
Mindaugas. Nuo 2008 m. vienas ar su kolegomis esu parengęs kelis mokyklinius istorijos vadovėlius 7-12 istorijos vadovėlius bei kitas mokymo priemones. Sunku pasakyti, kuris vadovėlis geriausias. Tiesiog bėgant laikui kyla nauji iššūkiai, keičiasi programos, vertinimo kriterijai, tuomet pagal tai rašai naują vadovėlį.
Naujasis 9 klasės istorijos vadovėlis – parengtas pagal naują programą ir jis labai glaudžiai susijęs su dabartimi, daug probleminių užduočių, didelis dėmesys skirtas kompetencijų ugdymui. Beje, su autorių grupe šiemet parengėme ir istorijos vadovėlį 5 klasei.
● Ar labai sunku žmogui parašyti vadovėlį?
Inga. Parašyti vadovėlį tikrai nelengva. Kol rankraštis pasiekia knygyno lentyną, jį skaito ir koreguoja bent septyni žmonės. Tai ilgas ir kruopštus darbas. Reikia ne tik kūrybiškumo, kantrybės ir profesinio išmanymo, bet svarbu būti ir psichologiškai tvirtam.
Mindaugas. Nelengva. Sunkiau, nei parengti mokslinį straipsnį ar knygą. Vadovėlį pirmiausiai skaito daugybė mokinių, jų tėvų ir plačioji visuomenė. Tekstas turi suprantamas, neužgaulus. O kur dar kalbos komisijos, recenzentų pastabos. Rengiant vadovėlį pirmiausia reikia turėti ką naujo pasakyti mokiniams, pačiam būti ryžtingam ir turėti aplinką, kuri palaikytų, skatintų ar bent netrukdytų rašyti. Žinoma, reikalingas tinkamas profesinis pasiruošimas, gebėjimas patraukliai rašyti tekstą.
● Kokie Jūsų pomėgiai, ką mėgstate veikti laisvalaikiu?
Inga. Laisvalaikiu mėgstu grybauti, būti gamtoje, keliauti.
Mindaugas. Daugiausiai – istorinių knygų kaupimas, jų skaitymas. Kelionės su šeima ne tik po Lietuvą, bet ir iš užsienyje. Sportas: futbolas, krepšinis.